Now the stearing gear is released and the next part to release is the powerpack consol. In the picture the cooler (in the front), the engine and the fuel tank is removed so now it is possible to work in the engine compartment.
Share this:
One thought on “Time to release the powerpack”
Tre gubbar och en dam krävdes för att få loss tre bultar till motorramen. Allt noga fotograferat.
Men det blir mest overaller samt kalufser sedda ovanifrån på bilderna!
Vi förundras hela tiden över hur motorram samt kaross är sammansatt med bultförband eftersom det är så svårt att demontera. Hela tiden sitter muttrar framför bultskallar vilket gör att de inte går att dra ut osv….
Muttrarna är också försedda med en föregångare till nya plastlåsmuttrar, fast där låsmaterialet inte är plast utan läder. Här skulle inte något skramla isär!
För att göra det mer svårt så är en del bultar försedda med runda huvuden och ett litet, litet knaster för att förhindra bulten att rotera. Vilket de gör med lätthet. Kombinera det med tröga muttrar
Men nu är det bara två kvar på vagnens högra sida i främre delen.
Tre gubbar och en dam krävdes för att få loss tre bultar till motorramen. Allt noga fotograferat.
Men det blir mest overaller samt kalufser sedda ovanifrån på bilderna!
Vi förundras hela tiden över hur motorram samt kaross är sammansatt med bultförband eftersom det är så svårt att demontera. Hela tiden sitter muttrar framför bultskallar vilket gör att de inte går att dra ut osv….
Muttrarna är också försedda med en föregångare till nya plastlåsmuttrar, fast där låsmaterialet inte är plast utan läder. Här skulle inte något skramla isär!
För att göra det mer svårt så är en del bultar försedda med runda huvuden och ett litet, litet knaster för att förhindra bulten att rotera. Vilket de gör med lätthet. Kombinera det med tröga muttrar
Men nu är det bara två kvar på vagnens högra sida i främre delen.
Arbetshelg på söndag….för intresserade.